Monday 10 August 2015

nyt fra mig

-jeg har læst To kill a Mockingbird og jeg kan ikke lide den. sorry men Atticus Finch er forfærdelig allerede i den her bog og selve historien er anstødelig.

-jeg har igen i dag besøgt Oscar Wilde monumentet der ligger i en park lie ved universitetet. det er meget grimt. Det er som om OW ikke er særlig populær her. Hans hus er stort set ikke afmærket og de fleste boghandler harkun "citater" men sjældent hans værker. fandt Dorian Gray med en forside der ligner Barbara Cartland. en dårlig Barbara Cartland



  Sk

-jeg brugte virkelig lang tid og TO besøg på national gallery for at finde John Yeats billede af sønnen w.b.Yeats. jeg fandt det ikke. det vises vist først til oktober. de har mange gode malerier der sikkert er bedre teknisk (en virkelig god Caravaggio som er deres hovedstykke f.eks.) men jeg ville virkelig gerne have set Yeats portrættet.


-jeg så The book of Kells. Fantastisk. Det er de fire avangelier skrevet af fire  skrivere med hver deres temperament. fantastisk historie til en novelle.
jg var heldig og de to sider de viste var en med utrolige tegninger der lignede art nuveau og en med skrift.

noget i den her stil

No comments: