Sunday 12 April 2015

Myers-Brigg

På min tidligere arbejdsplads var det her the bomb (i HR afdelingen): Myers-Brigg testning. Bare det, at navnet Jung indgår på Wiki-siden giver mig myrekryb, men det er en kæmpe industri, og i visse kredse anses ordet arketyper åbentbart ikke som politisk ukorrekt endnu. Jeg blev dengang (efter absurd mange spørgsmål) castet som ENTJ - en gruppe, der har Napoleon som det mest fremtrædende medlem.

I dag, over et år efter, lucker jeg ud som ENTP. Forskellen er vist mest, at man som ENTP ikke føler det store behov for at have alt planlagt i detaljer, så det ser jeg som en god ting og en indikation af, at jeg er begyndt at stole mere på, at tingene nok skal gå/andre nok skal hjælpe mig, hvis det skulle blive nødvendigt.
Den mest kendt ENTP er i øvrigt Jokeren fra Batman. Det lyder som om testen er reel nok.

http://www.quistic.com/personality-type/entp


Disclaimer: Vi bruger ikke MB på min nuværende arbejdsplads. Nogle venner snakkede om den i går, og tog testen for sjov.

No comments: